HomePortalGallerySearchFAQRegisterLog in
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Pautan
 Profile
 Forum
 Radio OUM
 Portal OUM
 Portal KPM
 megi group
 Portal BPG
 Album
 FAQ
Latest topics
» Adakah pilihan anda itu tepat?
Mon Feb 08, 2010 12:51 pm by Lavendar

» HARI TERBUKA CZ yang Ke-3.
Thu Dec 03, 2009 4:40 pm by Lavendar

» MQL Course @ Commerce Zone!!!
Thu Nov 19, 2009 4:11 pm by Lavendar

» Get Our Free Holiday Rewards For You
Thu Nov 12, 2009 6:17 pm by Lavendar

» New Course Fees Update
Tue Nov 10, 2009 6:49 pm by Lavendar

» Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...
Thu Nov 05, 2009 5:22 pm by Lavendar

» OPEN DAY CZ is back | HARI TERBUKA BERSAMA CZ KEMBALI LAGI
Mon Nov 02, 2009 11:42 am by Lavendar

» Khas buat warga Megi Goreng Forum
Wed Oct 14, 2009 12:35 pm by Lavendar

» COMMERCE ZONE | Selamat Hari Raya
Fri Sep 25, 2009 12:36 pm by Lavendar

Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Top posters
ct
 
yusrida
 
miji505
 
hazim
 
Lavendar
 
azura
 
nafi_899
 
putera_santubong
 
cra_8885
 
yusrida689
 

Share | 
 

 Disebalik AIr Berkabornat

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
ct
Tuan Tanah
Tuan Tanah


Number of posts : 97
Age : 38
lokasi ekau kek mano?? : kek umah la..
Registration date : 2008-11-16

PostSubject: Disebalik AIr Berkabornat   Sun Nov 23, 2008 10:27 pm

Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian santifik yang dibuat oleh ahli sains kesihatan/sosial di USA dan Britain serta laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke : Coca Cola.

Di dalam kebanyakan negeri di US, kereta peronda lebuhraya akan dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya apabila berlaku kemalangan. Cam pasukan SMART dan bomba kita tu, Harzadous Team. Cuba tanya Plus Ronda atau Polis Lebuhraya, adakah mereka guna?

Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini :

1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang berniaga sup tulang!

2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan biarkan selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan kotoran/hampas akan hilang dari tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan gantian untuk mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan boleh tak?

3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome : Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya karat hilang!

4. Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat bateri kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.

5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.

6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa. Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air basuhan tadi berperisa coke.

7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/melekit ? Celup tuala dengan Coke dan lap. Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin cam jual di Yawata tu kerana ianya amat mahal!
Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi mesti suka ni!
Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit osteoporosis.

Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki,[ bukan lori yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti dilengkapi dengan tanda amaran "Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis : bahaya". Lori tangki itu juga diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis. . Tolong jangan letak/parking kereta berhampiran lori tangki yang ada tanda amaran tu, silap-silap tengah bawak kereta, putus 2 sebab hakisan/karat.

Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti buat overhaul ni!
Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum mesti termuntah tapi tambahkan citric asid, mesti muka tersenyum. Tambah pula dengan ais!. Wahh! Rasa cam minum Coke berperisa kopi. Asid tersebut akan bertindak terhadap lidah untuk memberi signal kepada otak bahawa air yang diminum tidak berapa manis. Lidah ngan otakpun kena tipu. Semua minuman ringan menggunakan asid yang sama. Tak kiralah Pepsi. 7-up, Drinho, Yeos, Milo, F&N dll. Sama jer! Anak bapak dan Keluarga 69.

Coke membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coke adalah dicipta untuk meghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk para pekerja buruh. Cam candu masuk China dulu. Antara isi kandungannya adalah ekstrak dari daun coca [cocaine] dan kacang Cola. Tu yang mai perkataan CocaCola tu.

Cuba rendamkan gigi [gigi yang patah ker tapi kalau nak rendam gigi dalam mulut tu pun boleh gak] dalam satu mangkuk Coke, pasti gigi tu hilang/lebur dalamasa 24-49 jam. Yang mana sakit gigi, try cara ni, kot-kot gigi tu bleh hilang!

Kalau anda tak suka minum kopi tapi suka sangat minum Coke, sama jer! Anda minum Caffein, bahan yang sama dalam 2 minuman tersebut.
DiIndia, negeri Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara spesifiknya, para peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan untuk membunuh serangga perosak dalam ladang kapas dan cili mereka. Jadi racun seranggalah pulak. Saper ada tanam pokok cili kat rumah tu, semburlah Coke untuk bunuh serangga. Cili tu rasa pedas manis berperisa coke kot? Cubalah!

Syarikat Coke dimiliki oleh pelabur berbangsa Yahudi 100%. Kat Mekah ada Mecca Cola. Betul ker? Yang pernah pi Mekah bleh confirm kot?

Jadi, sambil-sambil kita minum Coke tu, bolehlah pada masa yang sama cuci cermin kereta, cuci baju, buka nat skru, cuci tandas , sembur serangga dll. Rupa-rupanya Coke ni boleh dibuat bahan gantian emergency jika bahan cuci/pelincir/penghakis habis kat rumah. Semua fakta diatas anda boleh cuba sendiri dirumah jika tak percaya. Yang mana tak pass sains khasnya kimia dulu masa sekolah bolehlah buat eksperimen sains kimia ni kat rumah.

Tepuk dahi tanya hati....nak minum ke tak? Saya pun minum sekali sekala! Sama-samalah kita bercoke sambil singgah KFC [Syarikat Yahudi gak!!], time raya, time parti, time kenduri, time bola piala dunia dll.

Terima kasih kerana memberi masa untuk membaca. Rajin membaca pasti berjaya. Luang-luangkanlah masa untuk membaca... ampun

_________________
~BEauTy Is iN THe EyE oF tHe BEhOlDeR~
Back to top Go down
View user profile http://megigoreng.forumotion.com
yusrida



Number of posts : 52
Age : 49
lokasi ekau kek mano?? : Tampin
Registration date : 2008-11-17

PostSubject: Re: Disebalik AIr Berkabornat   Sun Nov 23, 2008 11:02 pm

Sib baik den tak minum air Coke ni...Tapi bagus gak den boe...panglimo2 den baco.. takut
Back to top Go down
View user profile
ct
Tuan Tanah
Tuan Tanah


Number of posts : 97
Age : 38
lokasi ekau kek mano?? : kek umah la..
Registration date : 2008-11-16

PostSubject: Re: Disebalik AIr Berkabornat   Sun Nov 23, 2008 11:20 pm

haa.. elok tuh.. tapikan dulu time skulah.. saya minam air nih dgn panadol.. sebab nk ilangkan sakit senggugut.. mmg DADAH rupo eh.. takut

_________________
~BEauTy Is iN THe EyE oF tHe BEhOlDeR~
Back to top Go down
View user profile http://megigoreng.forumotion.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Disebalik AIr Berkabornat   Today at 8:51 am

Back to top Go down
 
Disebalik AIr Berkabornat
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: ::: RUANG TAMU ::: :: Kisah dan Teladan-
Jump to: